Суббота, 15.12.2018, 12:18
Приветствую Вас Гость | RSS

ПНМК вчителів фізики
м.Красний Лиман

Статистика
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » методичні рекомендації

Способи мотивації до самоосвіти учнів
Формування мотивації до самоосвіти

Вчимося спонукати себе до самоосвітньої діяльності. Проаналізуйте, чи завжди ви це робите:
1. Аналізуйте свої слабкі та сильні сторони.
2. Визначте свої потреби, інтереси, цілі.
3. Відчуваєте в собі силу здійснити процес самовдосконалення, саморозвитку, самовдосконалення, самоосвіти
4. Знаєте, як добувати інформацію з різних джерел, володієте певними навичками.
5. Самостійно організовуєте власну діяльність.
6. Опрацьовуєте матеріал осмислено, знаходите можливості його застосування.
Ви все це вмієте робити і робите? Чудово!
Успіх йде за вами!

Вчимося читати
1. Перегляньте перед читанням розділ:
 Заголовки та підзаголовки;
 Підписи до малюнків, графіків;
 Питання та рекомендації учителя.
2.Під час читання:
 Шукайте відповіді на питання, які виникли у вас;
 Дайте відповіді на запитання в кінці розділу;
 Перечитайте підписи до малюнків, графіків;
 Зверніть увагу на виділені шрифтом чи кольором слова;
 Повільно читайте складні для розуміння місця;
 Перечитайте незрозуміле;
 Перекажіть текст після читання;
 Чим більше ви будете повторювати, тим краще запам’ятаєте матеріал


Як конспектувати текст

Перечитайте текст розділу
Проаналізуйте те, що читаєте.
 Визначте основні та проміжні ідеї.
 Перекажіть прочитане.
 Занесіть це в свій конспект.
 Не списуйте текст прямо з підручника.
 Перекажіть текст своїми словами.

Усний виступ

Підготовка :
 Зробіть начерки вимог до завдання;
 У виступі викладіть свої тези;
 Аргументуйте ваші тези;
 Обмежте свій виступ розкриттям тільки основних ідей;
 Репетируйте свій виступ, читаючи записи реред дзеркалом.

Техніка виступу :
 Приверніть увагу слухачів жестом, жартом.
 Використовуйте особові займенники при викладенні матеріалу
 Установіть зоровий контакт з аудиторією.
 Робіть акцент на головному.
 Використовуйте речення для зв’язку, щоб перейти до наступного пункту.
 Задавайте аудиторії запитання, щоб залучити їх до свого виступу.
 У заключній частині зробіть висновки.

Зосередженість
Зосередитися - значить відключитися від усього, окрім вашої проблеми. Якщо ви не можете згадати про що читали, або під час уроку не можете зрозуміти, про що говорить учитель, зробіть наступне:
 Складайте ефективний розклад занять;
 Працюйте в тихому місці;
 Під час перерви робіть щось інше, бажано з іншої сфери;
 Проявляйте ззовні інтерес під час уроку(це сприятиме пробудженню внутрішньої зацікавленості);
 Уникайте ситуацій, що відволікають, зосередьте увагу на учителеві й конспекті.

Шлях до ефективного навчання лежить через пізнання:
 Себе.
 Своєї здатності до навчання.
 Процесу, необхідного для успішного навчання.
 Наявності інтересу та необхідної бази для вивчення саме цього предмету.

Корисні звички для успішного навчання та самонавчання

Щоб бути успішним у навчанні та самонавчанні, підготуйте себе до цього, формуючи деякі звички:
 Відповідайте за себе. Відповідальність - це усвідомлення того, що для досягнення успіху ви самі повинні визначити свої пріоритети, розподілити час і ресурси.
 Сконцентруйтесь на своїх цінностях і принципах. Не дозволяйте друзям і знайомим указувати, що для вас важливо.
 Визначте першочергові завдання першими. Не дозволяйте іншим відволікати вас від вашої мети. Визначте час і місце своєї найбільшої продуктивності.
 Показуйте себе з кращого боку.
 Спочатку зрозумійте інших, а потім намагайтесь, щоб зрозуміли вас.
 Шукайте найкраще розв’язання проблеми.
 Будьте вимогливими до себе.

Уміння самоорганізації
Розподіл часу
Розподілити час – це значить скласти розклад занять, дотримуватись його, організувати свої заняття відповідно до пріоритетів.
Керівні принципи:
 Слідкуйте за часом;
 Аналізуйте, як ви проводите час;
 Звітуйте перед собою, коли ви марно витрачаєте час.
 Відзначайте, коли ви працюєте продуктивно.
Знання про власний розподіл часу дозволяє краще спланувати свій час:
 Запишіть список, що потрібно зробити;
 Ранжуйте проблеми за ступенем значущості;
 Заведіть щоденник, занесіть туди заплановані справи;
 Заведіть записну книжку для довгострокового планування.
Планування для ефективного розкладу занять:
 Виділіть достатньо часу для сну, занять , дозвілля.
 Визначтеся з пріоритетами;
 Виділіть час для повторення відразу після навчальних занять;
 Сплануйте заняття 50 хвилинними блоками;
 Оберіть для занять місце де вас не будуть відволікати;



Пам’ятка для підготовки реферату
1. Реферат- це письмова робота оглядового характеру, тому добери і переглянь літературу до теми.
2. Склади план. В ньому необхідно передбачити такі пункти вступ, основна частина, висновки, список літератури.
3. У вступі сформулюй основне питання, на яке ти намагаєся дати відповідь у рефераті, зверни увагу на актуальність теми, її розробку в літературі.
4. В основній частині виклади погляди на тему різних авторів і наприкінці свою думку.
5. У висновках сформулюй відповідь на питання , поставлене у вступі.
6. Для написання реферату дотримуйся такої пропорції: вступ – 1-2 сторінки, основна частина-5-6 сторінок, висновок-1 сторінка, література-1 сторінка
Категория: методичні рекомендації | Добавил: ирен (19.12.2011)
Просмотров: 765 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск

Copyright phizika.at.ua © 2018
Сделать бесплатный сайт с uCoz