|
Каталог статей
Способи мотивації до самоосвіти учнів
Формування мотивації до самоосвіти
Вчимося спонукати себе до самоосвітньої діяльності. Проаналізуйте, чи завжди ви це робите: 1. Аналізуйте свої слабкі та сильні сторони. 2. Визначте свої потреби, інтереси, цілі. 3. Відчуваєте в собі силу здійснити процес самовдосконалення, саморозвитку, самовдосконалення, самоосвіти 4. Знаєте, як добувати інформацію з різних джерел, володієте певними навичками. 5. Самостійно організовуєте власну діяльність. 6. Опрацьовуєте матеріал осмислено, знаходите можливості його застосування. Ви все це вмієте робити і робите? Чудово! Успіх йде за вами!
Вчимося читати 1. Перегляньте перед читанням розділ: Заголовки та підзаголовки; Підписи до малюнків, графіків; Питання та рекомендації учителя. 2.Під час читання: Шукайте відповіді на питання, які виникли у вас; Дайте відповіді на запитання в кінці розділу; Перечитайте підписи до малюнків, графіків; Зверніть увагу на виділені шрифтом чи кольором слова; Повільно читайте складні для розуміння місця; Перечитайте незрозуміле; Перекажіть текст після читання; Чим більше ви будете повторювати, тим краще запам’ятаєте матеріал
Як конспектувати текст
Перечитайте текст розділу Проаналізуйте те, що читаєте. Визначте основні та проміжні ідеї. Перекажіть прочитане. Занесіть це в свій конспект. Не списуйте текст прямо з підручника. Перекажіть текст своїми словами.
Усний виступ
Підготовка : Зробіть начерки вимог до завдання; У виступі викладіть свої тези; Аргументуйте ваші тези; Обмежте свій виступ розкриттям тільки основних ідей; Репетируйте свій виступ, читаючи записи реред дзеркалом. Техніка виступу : Приверніть увагу слухачів жестом, жартом. Використовуйте особові займенники при викладенні матеріалу Установіть зоровий контакт з аудиторією. Робіть акцент на головному. Використовуйте речення для зв’язку, щоб перейти до наступного пункту. Задавайте аудиторії запитання, щоб залучити їх до свого виступу. У заключній частині зробіть висновки.
Зосередженість Зосередитися - значить відключитися від усього, окрім вашої проблеми. Якщо ви не можете згадати про що читали, або під час уроку не можете зрозуміти, про що говорить учитель, зробіть наступне: Складайте ефективний розклад занять; Працюйте в тихому місці; Під час перерви робіть щось інше, бажано з іншої сфери; Проявляйте ззовні інтерес під час уроку(це сприятиме пробудженню внутрішньої зацікавленості); Уникайте ситуацій, що відволікають, зосередьте увагу на учителеві й конспекті.
Шлях до ефективного навчання лежить через пізнання: Себе. Своєї здатності до навчання. Процесу, необхідного для успішного навчання. Наявності інтересу та необхідної бази для вивчення саме цього предмету.
Корисні звички для успішного навчання та самонавчання
Щоб бути успішним у навчанні та самонавчанні, підготуйте себе до цього, формуючи деякі звички: Відповідайте за себе. Відповідальність - це усвідомлення того, що для досягнення успіху ви самі повинні визначити свої пріоритети, розподілити час і ресурси. Сконцентруйтесь на своїх цінностях і принципах. Не дозволяйте друзям і знайомим указувати, що для вас важливо. Визначте першочергові завдання першими. Не дозволяйте іншим відволікати вас від вашої мети. Визначте час і місце своєї найбільшої продуктивності. Показуйте себе з кращого боку. Спочатку зрозумійте інших, а потім намагайтесь, щоб зрозуміли вас. Шукайте найкраще розв’язання проблеми. Будьте вимогливими до себе.
Уміння самоорганізації Розподіл часу Розподілити час – це значить скласти розклад занять, дотримуватись його, організувати свої заняття відповідно до пріоритетів. Керівні принципи: Слідкуйте за часом; Аналізуйте, як ви проводите час; Звітуйте перед собою, коли ви марно витрачаєте час. Відзначайте, коли ви працюєте продуктивно. Знання про власний розподіл часу дозволяє краще спланувати свій час: Запишіть список, що потрібно зробити; Ранжуйте проблеми за ступенем значущості; Заведіть щоденник, занесіть туди заплановані справи; Заведіть записну книжку для довгострокового планування. Планування для ефективного розкладу занять: Виділіть достатньо часу для сну, занять , дозвілля. Визначтеся з пріоритетами; Виділіть час для повторення відразу після навчальних занять; Сплануйте заняття 50 хвилинними блоками; Оберіть для занять місце де вас не будуть відволікати;
Пам’ятка для підготовки реферату 1. Реферат- це письмова робота оглядового характеру, тому добери і переглянь літературу до теми. 2. Склади план. В ньому необхідно передбачити такі пункти вступ, основна частина, висновки, список літератури. 3. У вступі сформулюй основне питання, на яке ти намагаєся дати відповідь у рефераті, зверни увагу на актуальність теми, її розробку в літературі. 4. В основній частині виклади погляди на тему різних авторів і наприкінці свою думку. 5. У висновках сформулюй відповідь на питання , поставлене у вступі. 6. Для написання реферату дотримуйся такої пропорції: вступ – 1-2 сторінки, основна частина-5-6 сторінок, висновок-1 сторінка, література-1 сторінка
|
Категория: методичні рекомендації | Добавил: ирен (19.12.2011)
|
Просмотров: 1175
| Рейтинг: 0.0/0 |
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
|
|